Tuesday, December 8, 2009

KE MANA KITA MENGHILANG

Dalam kehidupan kita seharian, tanpa kita sedari, banyak yang kita hilang. Umur kita semakin pendek, senja sudah mendekati...namun kita masih menganggap diri kita ini seperti akan kekal selamanya. Kekadang diri ini sedih melihat kerenah anak muda yang liar sangat....seperti dah hilang harga diri. Kenapa kita perlu menggadaikan semuanya demi keseronokan?
Kenapa perlu mengeluarkan kata-kata yang tidak patut? Kenapa mesti menyakitkan hati orang lain semata-mata untuk mendapatkan keseronokan?
Bagi aku,tak salah nak berseronok....berseronoklah sampai nak terlingkup sekalipun,pergilah...tapi,jaga adab pergaulan,jaga tingkah laku,jaga mulut...baru keseronokan yang kita rasa tu bermakna.
Benda ni ditulis sebab kesian tengok orang yang tak bersalah sakit badan dengan sakit hati sebab orang lain nak seronok...bagi aku tak betul la tu.....aku sendiri pernah kena and memang takleh terima la.....tapi nasib baik aku jenis yang tak amik kisah.....nak buat camne kan?nanti kita tegur,takleh terima,tak tegur makin menjadi plak...jadi,kesimpulannya,kita sendiri kena berubah. Jangan nak harap orang lain yang ubah kan kita....sebab bila orang da meluat,kita akan hilang segalanya.

No comments:

Post a Comment