Wednesday, December 9, 2009

Fikirkan....


"You either die a hero,or you live long enough to see yourself becoming the villain"
-Harvey Dent(The Dark Knight)

Ape yang boleh kita faham dari ayat diatas?lebih baik kita mati sebagai wira,atau hidup lama untuk melihat diri kita menjadi penjahat.
Bagi aku,semua yang dilahirkan ke dunia ini adalah wira.Kenapa?Sebab antara berjuta yang berebut untuk disenyawakan,kita terpilih.Itu menunjukkan bahawa kita adalah wira untuk diri kita sendiri.Tapi,masalahnya,ramai manusia di luar sana memilih untuk menjadi seorang loser.Just what the heck happen to these people?
Pengalaman aku menjadi ketua organisasi banyak membantu aku untuk menjumpai ramai wira.Anak-anak buah aku boleh dikatakan hebat-hebat.Lebih hebat dari aku kalau nak diikutkan.
Kenapa aku cakap macam tu?Sebab ada diantara mereka yang mempunyai pelbagai jawatan,dan masih berupaya mendapatkan keputusan yang terbaik.Terus terang aku cakap,aku tak boleh buat macam yang diorang buat.Dan aku bangga sebab aku ada anak-anak buah yang hebat dan mereka layak digelar wira.Dan sebab itu jugalah aku sayang diorang suma.They are like a family I never had.
Salute to all of you.My brothers and sisters.
Thank you all.....

No comments:

Post a Comment