Friday, December 18, 2009

Hancur....


Dalam cuti sem ni banyak perkara yang berlaku kat aku. Gembira,sedih,semua ada. Gembira kerana aku punya result and yang aku nak cakap kat sini adalah perkara yang telah membuatkan aku menangis sepanjang cuti ni.
Aku telah kehilangan seorang yang amat aku sayang dalam hidup ni.Bila dia buat macam tu,memang hati aku hancur sangat.Aku rasa cam tak bleh hidup dah.Dan,selepas hari tu,aku da jadi macam orang gila.tak boleh bagi respon pada dunia sekeliling.Macam aku ni dah mati,jiwa aku kosong.Semua benda yang aku buat diikuti dengan tangisan.Mandi,nangis. Duduk,nangis. Tido,nangis. Memang aku tak tau nak buat ape selain menangis.Air mata ni sentiasa keluar je.Biar lah ape orang nak cakap.Aku ni bukan lelaki,asyik suka menangis je,aku ni sentimental sangat,aku ni suka layan perasaan....biarlah ape orang nak cakap.Sebab mereka tak alami apa yang aku rasa.
Aku memang tak boleh terima hakikat,tapi,ayah aku menjadi pendorong.Dia pun tak setuju aku jadi macam tu.Yes,itu yang aku perlukan pada waktu ni.Nasihat dia membuatkan aku tersedar dari lena yang panjang.Seolah-olah,aku baru keluar dari mimpi ke alam yang nyata.Apa yang ayah aku cakap memang betul,aku tak boleh lepaskan life aku atas sebab macam ni.Jadi aku ambil kata-kata dia sebagai hikmat untuk kehidupan aku.Dan untuk pengetahuan semua,leftenan sekarang hanyalah sebagai kawan je.tak lebih dari itu.Setelah apa yang berlaku ni,aku pasti hidup aku akan berubah selama-lamanya.

No comments:

Post a Comment