Sunday, July 18, 2010

KPO...


Fuh.....pengalaman paling best dalam sejarah aku bercamping. First time nak gi tu, memang rasa nak lari nak lari balik je. Malas giler. Touching down dari bas, suasana terus jadi lain. Aku sampai di Danau Tok Uban. Dan aku akan bercamping selama 4 hari. At that time, aku rasa cam nak pengsan. Takut punya pasal.

Sepanjang aku kat situ, aku di ajar bagaimana keadaan semasa negara, apa yang sedang berlaku tapi kita tak nampak. apa yang kita patut buat untuk selamatkan negara kita dan yang paling penting, macam mana untuk jadi seorang ketua yang berkaliber. Ceramah dan LDK yang aku lalui menyedarkan aku tentang apa yang patut aku buat dalam menjalankan tugas aku sebagai ketua.

Hari ketiga, aku melakukan aktiviti lasak. First time aku naik rakit. Dan aku tak sangka yang rakit tu mampu untuk menampung berat badan aku...hahahaha. Semasa berakit, banyak yang pengalaman yang aku terima. Bagaimana susahnya untuk menjadi ketua. Tapi alhamdulillah, aku berjaya menghabiskan juga aktiviti berakit tu. Yang paling best time aktiviti tu, aku dapat berenang kat tempat yang paling dalam sejak aku mula berenang....pepaham je la. Time malam tu, setelah penat lelah, dan tanpa diduga, jurulatih kitorang buka peluang untuk karaoke, apa lagi, aku nyanyi la.....best woooo.....

Apa-pun, pengalaman bercamping ini merupakan pengalaman yang terbaik dan yang terbest dalam hidup aku

1 comment:

  1. bestkan bang.. aser cam nak g ag tp trauma da sikit2..haha

    pe pun.. zmah pun aser cam da bertambah pengetahuan kenegeraan :)

    HIDUP MELAYU!

    ReplyDelete